Hoppträning med pigga kaniner!

2011-08-28 @ 20:53:45 Träning Permalink

Efter en lång regnskur imorse var det dags för lite hoppträning! Tre hinder denna gång för TTS, varar två hinder fullt maxade lätthinder. Började med Skorpan, och oj vad pigg hon var! Hon tyckte det var superkul! Hoppade kanonfint, och jag tänkte; "Ska jag våga höja lite till på volmen?"

Och det gjorde jag och hon klarade MSVhöjd + en bom ifrån MSVlängd på hindret! :D

 

Efter det var det Tussans tur, haha, inte mycket till hoppning X) Fick tillslut köra två minihinder  och ett 30 cm rättuppstående, och då ville hon hoppa! Inte hennes dag idag :P

 

 

Sen var det Tingeling, skendräktig, megastressad och min ända tanke var nåt i i stil med "det här går aldrig" men visst går det! Hon slänger sig över alla hinder helt utan problem och klarar även MSV på volmen galant :O

Bara att en gång landar hon på bommen längst bak på volmen, det flyger massa päls från henne (förmodligen för att hennes päls sitter löst nu då hon rycker p.g.a skendräktigheten) och sen ville hon inte hoppa mera :S Men till slut ville hon igen och hade som tur var inte blivit rädd *PUH* Det såg lite läskigt ut så var rädd för att hon skulle bli rädd för att fortsätta hoppa...

Men jag önskar jag hade fått film på MSV hoppen!

 

När Tingeling var färdig fick lilla Polly komma ut och hoppa :) En rakbana på 6 hinder lite sådär lagom lättnivå, några hinder på mini-lätt som jag sedan höjde. Hon hoppade jättefint, men hade tyvärr ingen bra fart, men hoppade många hinder väldigt fint från stillastående ändå :)


Gammal lite failbild på Skorpis.


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0