Svar på tal

2011-08-15 @ 16:34:57 Idas inlägg Permalink

Har fått många kommentarer om mitt inlägg om "spikmärlor", då många säger att det är bättre med riktiga märlor då kaninen kan göra sig illa på spik. Men min åsikt är den att har man spiken/spikarna tillräckligt i-spikade, bra längd på bommarna och spikens del med "knoppen" utåt är det ingen fara för kaninen. Läste t.om nu att det är olagligt att ha spik utåt på kaninhinder, vilket jag inte hade någon aning om förut. Vet inte heller om dom menar ifall man har den vassa delen utåt eller den med knopp.

 

Just nu är detta ett alternativ för mig då vi inte lyckats böja vanliga märlor tillräckligt så att bommarna hålls kvar. Hoppas ni förstår vad jag menar, men visst är det bättre med vanliga märlor, men ska jag ha rätt bredd på märlorna till mina bommar så blir märlorna iprincip för stora för hindret och det är ju inte heller bra för kaninerna i sånt fall. Men som sagt, min åsikt och visste inte om att det var olagligt förän nu men tycker själv att det duger till hemmabruk då det är på egen risk :)



Kommentarer

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0