Vardagen med kaninerna

2011-08-01 @ 23:15:15 Idas inlägg Permalink

Tänkte berätta lite om hur en vardag för mig ser ut med kaninerna :) (sommarlovsdag)

 

På morgonen när pappa går upp släpper han först ut TTS (Tussan,Tingeling och Skorpan) och ger Polly foder.

 

När jag sedan stiger upp går jag ut och kollar vatten,mat o.s.v hos kaninerna. Är det riktigt varmt inne så ställer jag ut Pollys bur i skuggan så hon får svalka sig lite.

Efter det så gör jag det jag tänkt; Hoppträning, promenader, selprovning,rasthagen...

Oftast när det är varmt blir det oftast bara promenader, och Skorpan (som är lite för tjock...) ska promeneras varje dag så hon brukar jag börja med. På eftermiddagen så får ibland alla kaniner komma ut en stund i rasthagen och det blir selträning med lilla Polly.

 

Under dagen får dom hö, grönsaker och senare på kvällen får TT (Tingeling och Tussan) foder.

 

Runt kl 12.00 låser vi in TTS för natten i deras burar då räven lurar runt hörnet på natten...

 

En tävlingsdag ser därimot helt annorlunda ut men det kommer jag skriva om i ett annat inlägg ^^


Skorpan i rasthagen
Selträning med Polly

Under dagen ska också grenar klippas av och ges till kaninerna då och då :) Även rengöring av burarna gör jag när det behövs.



Kommentarer

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0