Hoppträning

2011-11-10 @ 21:57:41 Träning Permalink

Har kommit på att jag glömt skriva om dom senaste två hoppträningarna, så ni inte undrar varför jag inte hopptränat på jättelänge ^^

Idag när jag kom hem från skolan så bestämde jag mig för att hoppa med Polly. Ställde fram fyra hinder (krysset,plank+rättuppstående,ett maxat lätthinder och en "trappa")
Hon har hoppat maxat lätthinder en gång förut och det var på senaste tävlingen. Men då missbedömde hon avstånden så då hoppade hon ½ meter för tidigt så då liksom landade hon i hindret istället :P
Denna gången gick det mycket bättre! Första gången rev hon bakbommen, sedan klarade hon hindret två gånger. Sen började det skymma och då rev hon frambommen två gånger (varav en gång typ gå in i hindret...) men var förmodligen för att det blev mörkare och att hon såg dåligt.

När hon hoppar av från rätt avstånd så klarar hon dom maxade hinderna galant! Så vi får hoppas att hon klarar dem på hopptävlingen på lördag :)


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0