Tingeling,tjingeling

2011-11-11 @ 19:34:59 Träning Permalink

Hopptränade Tingeling idag, samma bana som jag hoppade med Polly :)

Och vilken skillnad, en helt annan kanin! Hon har blivit så go sen jag tog isär henne från Tussan! Nu har hon äntligen gått upp i vikt och är sååååååå mycket lungnare. Nu kommer hon t.om fram till en, är inte stressad,nervös eller rädd. Och stoora luftiga fina hopp gjorde hon, inte för stress utan för att hon tyckte det var roligt, på riktigt. Jag satte ner henne kanske 10 m från första hindret, hon sprang och hoppade banan, utan nervositet och så där stress,utan hoppade som en "vanlig" kanin.

Önskar jag hade gjort detta tidigare, tagit i sär dem alltså. Jag hade funderat på det några gånger för att Tingeling inte fick äta nog alltid, men dom trivdes så sjukt bra med varandra. Sov med varandra,lekte med varandra o.s.v (tills Tussan blev tjurig då X) Så jag tror att kanske 60-70 % av hennes stressiga beetende berodde på att hon var för mager, men ändå åt hon det hon skulle och gick inte upp i vikt trots att jag gav henne mer. Någon gång tog ju då Tussan hennes foder/mat, men mindre foder någon dag är ju ingen fara, så jag vet inte. Hon trivs helt enkelt bättre själv, vilket jag inte trodde från början...

Men ivarefall, som en helt ny kanin, fina Tingeling,nu är vi på rätt spår igen <3


Kommentarer
Postat av: Emelle Bäckman

Gud vad glad jag är för din skull med Tingeling! Hon är så himla fin. Vilket fint foto du tog på henne! :)

2011-11-12 @ 22:07:38
Bloggadress: http://ssupersmothie.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0