Fight

2011-10-25 @ 19:28:52 Idas inlägg Permalink

Idag släppte jag ut Tussan och Tingeling i rasthagen. Tussan är skendräktig (megaskendräktig) och har varit tjurig i flera dagar, men idag var det droppen!

Jag sitter inne hos Polly när jag och mamma ser att Tussan börjar springa runt och jaga Tingeling (hon gör så ibland) men tills slut går det över styr. Tussan slänger sig på Tingeling, dom slåss, brottas rullar t.om med runt och pälsen flyger. Jag kunde inte göra något då jag inte skulle hinna ut så mamma fick slänga sig in och ta isär dem. Tussans mun var full med päls och Tingeling var vettskrämd.

 

Fort som farao tog vi in Tussan i ladugården, Tingeling fick lite äpple och dom båda äter så dom verkar må bra.

 

Visste att detta skulle ske, precis som det var med Skorpan. Honor passar en dag helt enkelt inte ihop. Min enda tanke var: Nu tar vi isär dem för gått.

 

Så nu bor dom separat, vi satt bara för luckan i buren. I somras var jag nära på att ta isär dem, då Tussan bossade och tog all mat för Tingeling. Men nu framåt hösten har Tingeling fått varit med och bestämma mer så då har det fungerat, fram tills nu. Tingeling har alltid legat lite i underläge och jag visste att detta skulle hända någon dag, men innan har dom trivts så bra med varandra.

 

Var riktigt läskigt att se när Tussan bara gick på Tingeling sådär. När det bir ett sånt allvarligt slagsmål vet jag att det inte kommer fungera till 100 % igen (vilket det gjorde för ca 2 veckor sedan)

Så nu bor dom isär, blir nog bäst så. Har jag tur blir Tingeling inte lika rädd av sig och vågar ta för sig mer, och på sommaren kommer hon att få i sig mer mat vilket hon behöver.

 

Mattes sötisar ♥


Kommentarer
Postat av: Julia

Det är så obehagligt när man inte kan göra någonting för att stoppa såna bråk.



Min hane började bråka med en annan hane en gång, men båda klarade sig bra, som tur var!

Men det var läskigt för honom, för han var så liten då.

2011-10-28 @ 08:46:55
Bloggadress: http://frokenjulies.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0