Gästbloggning! #1

2011-09-04 @ 13:11:00 Idas inlägg Permalink

Hej! Jag heter Tilda och är 13 år.
Jag har bott i Belgien i 10 år och är även född där.
Min kanin heter Maja, och hon är snart 3 år.
Maja och jag tränar och tävlar i kaninhoppning, det är bästa sporten som finns!

Jag kan ju berätta lite om hur det gick på tävlingen igår (27/8). (:

Maja hoppade näst sist, i den sista klassen (förutom längd då), rak lättny.
Hon har tidigare varit rättså stressad på tävling,så jag har börjat om med lägre hinder och tagit upp henne mellan hindrena, det funkade jättebra! Så då hoppade hon inte ett dugg stressad på tävlingen. Hon sprang bara på bra och hoppade jättefint! Maja rev bara en frambom på fyran, och det andra hindret hon rev minns jag inte, så det blev final för oss, där fick Maja 1 fel för hon kom nära ett hinder, så hon bara sprang rakt igenom det. Hon gick alltså på 2+1 och jag är lika stolt över henne som när hon vann krok lättny en gång! Maja slutade på plats  8 av 19 kaniner. :D

Grundomgång:


Final:


Jag bloggar också på min blogg och Majakanins blogg. :)

Tack för att jag fick gästblogga här, på min favoritblogg!
/ Tilda (:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vill du också gästblogga? :) Klicka HÄR

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0