Hoppträning

2011-09-16 @ 08:18:19 Träning Permalink

Igår var det hoppträning med kaninerna och så fick dom komma ut i rasthagen :)

 

 

Jag började med Polly och usch vad jobbig hon var :S (hade först en selpromenad med henne)

kom sedan fram till att hon var rädd ör blåset sen bev det ju inte bättre av att hon fastnade med kopplet runt ena tassen så att hon fick panik, usch vad konstig hon var :(

 

Efter ett tag när hon lugnat ner sig hoppade jag några gånger på ett rättuppstående och sen fick hon skutta runt i rasthagen.

 

 

Sen skulle jag hoppa längd med Tigeling, och hon var mer rädd och nervös än vanligt (förmodligen för blåsten också) så fick ta in henne ganska fort igen.

Sen väntade jag någon timme och så fick TTS hoppa längd! Jag körde inte med några försök utan lät dom bara få hoppa :)

Tussan förvånade mig stort! :O Hon hoppade 130-140 cm vilket är otroligt för henne X)

Tingeling kom upp i 150 cm sen ville hon inte mer så jag hoppa lite lägre med henne och sen fick hon gå in.

Skorpan slog nytt rekord! :D:O 150 cm! ^^

 

 

Sen fick även dom komma ut i rasthagen, sötisarna gömde sig i tunnlarna för blåsten.

 

 

Senare på kvällen (vid 18.00 ungefär) fick Polly komma ut igen och nu var hon äntligen som vanligt igen :) Hoppade en krokbana på fyra hinder, i en så kallad "fyrkorsnng". Och självklart var det några jägare som höll på och tränade på ett ställe någonstans så man hörde skott hela tiden -.-

I början hoppade hon jättefint med lite hjälp av matte :) Sen tappade hon koncentrastionen på hindrena och blev bara rädd för skotten hela tiden... Men i det stora hela gick det bra, hon är ju inte så van vid att behöva styras så hon var lite tjurig X)

Lättnivå på volmen klarade hon galant, bara två gånger rev hon och det var för att hon kom för nära eller hoppade för tidigt.



:)

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0