Lat kanin

2012-04-02 @ 22:08:19 Carolines inlägg Permalink

Agnes min vän, kaniner är konstiga ;)

Ella har fått ett litet problem under vintern. Och det är att hon har blivit så fruktansvärt lat! :O Hon bjuder verkligen inte på någonting när du har henne i sele, sitter hon i ena änden av trädgården och du vill att hon ska gå till buren så, normalt sätt, ger man henne en liten putt i rätt riktning och så brukar hon veta att du vill att hon ska gå framåt, bara genom att du går bakom henne.
Men nu är det "Matte, jag orkar inte, bär mig". Typ xD Så sitter hon där och äter tills man tar henne till buren. :') Otroligt gulligt faktiskt, men jobbigt och irriterande för mig.
Jag försöker dessutom få henne att hoppa(det är 5 cm vi pratar om här, inte nå medelsvårklass med hemska kombinationer). Men det går ju sådär. Vilket jag förstår då vi har haft uppehåll under vintern. Men åndå, haha, 5 cm ska hon väl kunna vräka sig över på något sätt xD Men hon sitter mest där och ba "Herpa Derpa" typ :P
Jag släppte henne i rasthagen en stund för att se vad hon gjorde. Och då var det minsann hur kul som helst att rejsa runt! Så jag satte på henne selen i rasthagen också och det var inga problem.
Konstigt det här. Vad gör ni åt lata kaniner? (Vi pratar om så lata att jag inte kan få upp hennes kondis genom att t ex springa med henne då hon lixom vägrar röra sig framåt. Puttar du på henne så lägger hon sig ner)Hon får överhuvudtaget inte godis, det är knappt att hon får pellets längre då jag tycker att hon klarar sig bra utan det och får det bara som godis ibland. Hö, vatten och grönsaker.
Målet är att vi ska komma tillbaka hit, fast det lär ju ta ett tag ;)



Kommentarer

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0