Lilla Polly!

2012-02-12 @ 17:53:15 Idas inlägg Permalink

Idag på förmiddagen innan kaninkompisarna kom så tänkte jag ta ut lilla Polly en sväng. Det tog ca 1 timme att få ut henne... -.- Jag testade med olika transportburar,godis,ta henne o.s.v, men så fort man rör henne springer hon därifrån. Usch jag hoppar verkligen denna period är över snart :/ Men det kommer bli mycket bättre när projektet är över!

Till slut fick jag ivarefall tag på henne och hon fick komma ut i rasthagen en stund. Efter några "wroooooooooom" så tänkte jag testa nya bröstselen igen. Men ta på den i rasthagen kunde jag bara glömma, så jag tog in henne igen till min lilla "bänk" och där sitter hon så fint så :)

Ut på promenad gick vi och det var ju premiär med nya selen ute på promenad så jag kollade lite extra noga. Ibörjan lyssnade hon väldigt bra på broms, gick runt ett tag och tränade "stanna" med henne, och då var hon jätteduktig! Sen när jag skulle börja ta upp henne blev det värre. Hugg, springa iväg och hon lyssnade inte alls på broms, dock lite bättre än i H-sele. Men jag fick upp henne och det gick faktiskt just då bättre än jag trodde. Sen gick jag in med henne igen, kollade så att selen satt bra och gick ut igen för lite mer träning.

Då släppte jag ned henne brevid mig och hon bara satt där. Haha blev förvånad att hon inte rejsade iväg som hon brukar X) Jag satt och klappade henne länge och sen tog jag upp henne i famnen och tränade lite. Satt ner henne igen och hon sprang iväg några steg, men sen sprang hon fram till mig i gen och upp i mitt knä. Där satt hon sen och bara mös med huvudet mot min arm. Vi satt där jättelänge och bara mös :') Första gången hon är på myshumör, sötis! En gång högg hon dock på min jacka, men då sa jag bara åt henne och sen var det överstökat. Jag tog sedan in henne i buren för att hon varit så duktig. Hon har en underbar sida, vilket hon visade idag!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0