Namninsamling

2012-01-16 @ 17:21:25 Carolines inlägg Permalink

Det finns en lag på att djuraffärer inte får sälja hundar och katter, för att dom kräver för mycket arbete. Man måste ju gå ut med dom osv osv. Det tycker jag är vääääldigt konstigt. För hur många djuraffärer finns det som tar ut sina kaniner varenda dag, låter dom skutta runt, gosar med dom etc...? Kaniner, hamstrar, gerbiler, marsvin, fåglar...kräver dom inget? Jo, det är det dom gör, precis som hundar och katter. Men hundar och katter är väl tydligen mer värda än dom mindre djuren då uppenbarligen. Jag tror nog att de flesta förstår min poäng i det här.
Jag har köpt mina hamstrar i djuraffär. Nu är det här verkligen inte ens i närheten en av dom värsta djuraffärer som finns, den är nog ganska bra egentligen. Men fortfarande så sitter två tre kaniner i en bur som är lagom för en kanin, hamstrar som har hamstervadd(dom kan kvävas av det, eller kanske fastna med benet i det och då finns det risk att dom tuggar av sig benet för att komma loss)ja, en massa saker som är fel helt enkelt. Jag har bestämt mig för att jag ska aldrig mer köpa ett djur i djuraffär igen. För dom som tycker som jag har en namninsamling startats, som man ska skriva på om man tycker att djur i djuraffärer är fel. När över 500 namn har kommit in så ska listan skickas in och förhoppningsvis så ska djuraffärerna sluta sälja djur.
Om ni tycker som jag så får ni gärna skriva på listan, om ni...inte tycker som jag.. så behöver ni inte bry er om listan, haha ;)
http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=6231

Kommentarer
Postat av: Nadja

Det här är en jättebra namninsamling!

Bra att folk sprider det vidare!

2012-01-16 @ 18:18:14
Bloggadress: http://smasotaniner.blogspot.com/
Postat av: Jossan

Jag ska skriva in mitt namn.

Jag köpte min kanin från djuraffär, men om jag skulle köpa kanin idag skulle det bli från uppfödare/privatperson.

Så ja har, precis som du, bestämt mig för att inte köpa djur från djuraffär mer :)

2012-01-18 @ 00:18:24
Bloggadress: http://kaninhopparen.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0