*PUH*

2012-01-13 @ 12:17:18 Idas inlägg Permalink

Jag ringde pappa nyss och han sa att han ringt veterinären (konstiga tider,så jag skulle knappt ha hunnit ringa idag) och tack och lov är det ingen fara. Tydligen är det normalt med en kanin med så pass utstående ögon. Det var tydligen "det tredje ögonlocken" eller vad det nu kallas, det som återfuktar ögonen som helt enkelt syns extra mycket på henne,trodde vet. Dammet i ladugården tycktes inte vara någon fara,men hon har ju inte sett ladugården... :P

 

Det kunde också vara mask,så blev orolig så fort pappa nämnde det. Men har dem mask så syns det på kroppen och så får dem diarré,så det kan det inte heller vara. Det finns en medicin att ha på ögonen så att dom återfuktas mer så att ögat inte blir så där konstigt,men vi skulle vänta och se. Det konstiga är ju att "tredje ögonlocken" är väldigt rött vissa dagar på Tussan,men det var tydligen normalt.

 

Vi ska helt enkelt vänta och se,men just nu är det ingen fara.

 

Så skönt att höra,blir så orolig för min nin ♥


Finns inga ord för hur mycket jag älskar dig min skruttis nin,Tussan ♥

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0