Vilken kväll!

2012-01-09 @ 22:48:25 Idas inlägg Permalink

Framåt kvällen gick jag ut en sväng för att ta ut kaninerna i ladugården. Jag börjar med Polly och ser att hennes ögonvitor "fram" är röda och rinnande. Så då sa jag till mig själv "nu ska vi ut ur den här ******* (lång svordom,haha) ladugården!" 

Jag får typ panik och vet inte vad jag ska göra,vi har inga fler burar och vinterburarna får knappats plats i förrådet där Tussan bor. Suck,allt kändes omöjligt,blev riktigt ledsen och tänkte att på något sett måste vi ju komma ut ur ladugården. Kaninerna kan ju inte vara kvar där längre! :( Jag fick då en idé att ställa in sommarburarna i förrådet istället. Dela av den största buren i 2,sätta kompostnät vi delningen och sedan lägga halm/spån på botten. Även en träskiva tänkte vi lägga underst. 

Så jag fick med mig hela familjen ut,alla hjälpte mig! (ni är bäst ♥)
Brorsan skurade kaninburar,mamma och pappa bar kaninburar och jag skurade,städade och flyttade grejer. Två timmar tog det när allt var färdigt och klockan var då 20.00.
Blev faktiskt riktigt bra,men hade burarna varit 3 mm större så hade de inte gått in :S

Tingeling och Skorpan blev ganska rädda i början,men efter ett tag så gick det bra :) Polly blev heeelt överlycklig! Sprang runt som en galning,haha som ett barn på julafton ungefär :P Sen fick dom kvällsmat så då lugnade dem ner sig. Gick ut till dem nyss och alla satt och sov så fint ^^ Dock råkade jag väcka dem såklart när jag gick fram till Pollys bur för att försiktigt väcka henne och känna på hennes öron om de var kalla.

Så det blir lösnongen denna vinter,förmodligen ska vi bygga en fyrfackare till nästa vinter :D

Kallar det för min "Kaninboda" :D


När man kommer in genom dörren,Skorpan till höger och Polly rakt fram. Hihi,tokan sitter på sitt lilla hus ^^


Om man tittar till vänster när man kommer in genom dörren. Tussan längst bort till vänster och sedan Tingelings bur till höger.




Min fina hörna med kaningrejer :D

Så jag hoppas att det här blir bra och att kaninerna blir bra.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Åh, så mysigt med en egen liten kaninbod :)

Hoppas att de blir bra med kaninerna också!

2012-01-10 @ 22:25:46
Bloggadress: http://kaninhopparen.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0