Tävlingen 19/7

2012-07-21 @ 10:08:58 Idas inlägg Permalink

Jag uppdaterar sämst, jag vet. Men jag har som de flesta andra bloggare denna ursäkt: Det är sommarlov! :D
 
I torsdags var jag på kvällstävling i hemmaklubben. Endast fyra klasser så det var väldigt skönt, då vi blev klara fort :)
 
Polly: Hon gjorde sin andra krok msv start. Jättefin på framhoppningen och hoppar grunden felfritt till sista hindret som var Japan. Där stannar hon, nästan med en bom frma vid tassarna. Jag känner mig på att det inte ska gå så jag försöker korra henne. Men då flyger hon ju självklart framåt och dras seda bakåt av kopplet som jag hade kortat in, så hon krachar in i hindret :S Som tur var kom vi en bit fram, annars hade vi fått opl..
Riktigt synd :/ Men jag har en regel "korra aldrig Polly". Hon går helt enkelt inte att korra, men jag tänkte att någon gång måste hon ju lära sig.
 
I finalen var hon väldigt trött på framhoppningen och hoppar endast på 2 fel! 1+2 räcker till en andra plats och PINNE! Hennes och min första msvpinne :D:D Så duktig :')
 
Tingeling: Krok Lätt. Hoppar knappt på framhoppningen, (som vanligt...) och var riktigt seg på banan. "klättrar" över nästan alla hinder och håller på o riva de med :P Men går i mål på 0! :O
I finalen var hon mer på hugget och hoppar banan jättefint. Går i mål på 0 fel, 0+0 och PINNE MSVKLASSNING! :O :D:D Jag blev helt chockad, han verkligen inte väntat mig det <3 :')
 
Skorpan: Krok Lätt. Helt vättskrämd på framhoppningen, då en lös hund gick förbi :S Helt galen,sparkar i marken och hoppar knappt :( Väl inne på banan är hon helt ofokuserad, men går ändå "bara" på 3 fel. Ingen final tyvärr.
 
Supernöjd över resultaten! Mattes duktiga ninisar :')
Bild från strömsholm
Nästa tävling blir 28 juli hos hemmaklubben. Rak och krok msv för Polly och Tingeling (krok msv debut för Tingeling) Rak Msv för Skorpan (debut) och Krok Lätt.

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0