Hoppträningen!

2012-03-05 @ 12:46:22 Träning Permalink

Kom på att jag har glömt att berätta om hoppträningen i fredags! :)

 

Polly: Bråkade i början som vanligt i selen. Ville hit och dit och blev förvirrad av krokbanans alla svängar. Hon fick några "ryck" ibland och slängde sig framåt och fick lite smått panik när jag skulle ta upp henne. Men hon rev bara ett hinder i första omgången och det var den breda boxen, så det är jag nöjd med, men det tog tid då hon var nästan omöjlig att få upp.

 

Men andra gången jag hoppade, som var direkt efteråt. Var hon helt plötsligt "förändrad".Lätt att ta upp, inget sprattel och lyssnade på mig. Jag bara: :O

Dock var hon långsammare, men förmodligen för att hon "väntade" på mig och väntade på att bli upptagen, så några gånger fick jag putta på för att få henne att gå framåt. Men vilken skillnad! I två månader har hon bara huggit och varit elak i selen, nu var hon helt förändrad. Vet inte om det beror på att jag bytt tillbaka till hennes gamla sele igen (den passade faktiskt, men växer hon 1 mm till är det kört), eller om hon helt enkelt blivit lugnare i selen. Men jag tycker att hela hon har blivit lugnare, vilket är underbart.

 

Tingeling: Hoppade bra, lite slarv ibland men dock väldigt långsam. Kan ha berott på leran också. Alla kaniner tyckte att det var väldigt obehagligt att hoppa när marken var fuktig. Men de måste man också träna på :)

 

Skorpan: Väldigt bra fart men massor av slarv. Inte bra :/

 

Tussan: Hoppade superfint (som ni kan se på filmen längre ner), supermarginal på de sista hindern ai banan, haha. Hon tyckte att det var superskoj.

Bild kommer





Kommentarer
Postat av: Emelie

Men ladda upp på båda snälla!!!!!!

2012-03-05 @ 14:18:06
Bloggadress: http://ssupersmothie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack! :D Följer eran blogg! :)

2012-03-05 @ 21:26:24
Bloggadress: http://ssupersmothie.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0