Skräm mig inte så där!

2012-03-26 @ 19:29:05 Idas inlägg Permalink

Hann inte skriva igår om gårdagens lilla äventyr för en viss kanin här hemma...

Alla kaniner förutom Skorpan var ute i rasthagarna, så jag gick in för att hämta henne. Jag borstar henne och allt det där och sedan när jag bär ut henne och kommer ut ser jag att Tingelings rasthage är öppen i ena hörnet och tom.
Jag blir lite fundersam men tänker att hon är nog i närheten eftersom att det bara har gått en liten stund så jag sätter lugnt ner Skorpan i sin rasthage och kollar mig sedan runt en stund men jag hittar inte Tingeling. Då säger jag till mamma och pappa och vi börjar leta. Vi hittar henne inte och jag börjar få lite smått panik och blir riktigt orolig. Jag kollar kaninboden för att se om hon har skuttat in där (dörren stod öppen) men där var hon inte. Vi går runt ett varv till men hon syns inte till. Jag går in en gång till i kaninboden och vad ser jag då inte mitt på golvet - jo Tingeling!

Busen (puh) hade förmodligen skuttat runt och sedan in i kaninboden när vi inte såg.

Det var matte som nyss suttit ihop rasthagen och glömt ett hörn... (a)

Äventyr äventyr :P


Kommentarer
Postat av: Emelie

Men jag gjorde det första gången! Men då svarade någon annan! Förlåt då...

2012-03-29 @ 09:09:45
Bloggadress: http://ssupersmothie.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0