Fästing :S

2012-05-04 @ 10:47:16 Idas inlägg Permalink

I går när jag försökte få tag på min tokbrunstiga hona (Polly...) så satt jag och klappade henne i buren som vanligt. Då såg jag något på hennes ögonlock, en liten prick. Jag tittar närmare och ser att det är en liten grå rund sak, gissar på en fästing. Jag och mamma tar upp henne och kollar närmare men vi är väldigt osäkra på om det är en fästing eller inte. Ta bort är helt omöjligt då den sitter precis vid ögonlocket och är väldigt liten. Pinsett är inte ens att tänka på så nära ögat.

 

Vi väntar tills pappa kommer hem och han tar sig också en titt. Han tror inte heller att det är en fästing så vi bestämmer oss för att vänta och se och kolla väldigt noga varje dag.

 

Imorse när pappa var ute hos kaninerna kollade han till ögat igen och då hade "fästingen" vuxit så då blev vi helt säkra på att det var en fästing. Så nu är den borta tack och lov :)


Så stolt över min lilla tjej som var så snäll både i går och idag när vi skulle fixa med fästingen. Så lugn och avslappnad, trots brunst och att vi lyser henne i ögat. Duktig tjej!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Usch då, :s Skönt att den är borta nu, :)

2012-05-04 @ 22:46:32
Bloggadress: http://kaninhopparen.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0