Eskilstuna 29 - 30/9 MKH

2012-10-07 @ 12:25:00 Idas inlägg Permalink

Förra helgen var det en lång men väldigt rolig helhelgtävling med hemmaklubben! :) Trots att vi bara var 4 medlemmar på plats så gick allt bra :)

Nu minns jag inte exakt allting eftersom att det var en vecka sedan, men det bäsat minns jag... ;)

 
Lördag. (som bestod av bara regn och gegga heeela dagen..)


Tingeling: Krok lätt UT. Verkligen superduktig på framhoppningen och hoppar banan hur enkelt som helst på 0+0. Superduktiga tjejen!! Det är synd att hon tycker Lätt är så enkelt, men Msv för svårt :( Men superduktig ♥


Skorpan: Krok lättx2. 1+2 i första. Synd då hon hoppade väldigt fint på framhoopningen. I andra lätten gick hon på 2 fel, jättefint! :) Tyvärr räckte det inte till final.


Polly: Krok Svår debut, lera, regn och nervös matte kändes inte sådär jättebra :S Men hon gick jättefint på framhoppningen, bara att hon hade lite problem med volmen. Väl på banan tänkte jag bara "det får gå som det går", då en del av banan var i lera... Men vad gör då tjejen?? Springer igenom allt superfint!! Inte en enda korr, klarar alla kombinationer och går i mål på bara 1 FEL!! HELT SJUKT :O:O Hennes svårdebut och hon går bara på 1 fel. *chockad matte* Helt sjukt vad duktig min lilla tjej var ♥ Herregud...

I finalen hade det gjorts några ändringar som vi tyvärr föll på, så vi slutade på 1+2. Hennes första svårstart och hon gick på 1+2!! :O Trodde inte att det skulle räcka då många nollade i finalen, men det räckte till en 3:e plats och PINNE!! Detta gjorde verkligen allt, så stolt över min tjej som fick pinne på svårdebuten ♥

Söndag. (Precis lagom väder och inte en regndroppe på hela dagen! :D)


Tingeling: Rak msvx2. Gick helt okej på framhoppningen i första och gick faktiskt förvånat bra på banan! Jag lyfte den ena stora kombinationen och sen gjorde hon ett slarvfel på ett rättuppstående, gick i mål på 4 fel. Jätteduktig! I andra gick hon på 3 fel, bland den bästa msvstarten hon nånsin gjort, supernöjd.


Skorpan. Rak msvx2. Var totalt ofokuserad i första då jag tog ut henne försent och jag var tvungen att börja hoppa fram på en gång :/ 5 fel i första.


Men i andra taggade hon till! Hoppade jättefint på några kombinationer och gick i mål på 3 fel! :) Också en av hennes bästa msvsatrter :D


Polly: Fortfarande mate i chock efter lördagens debut, så nu taggade vi Rak Svår debut! Hoppade allt hur fint som helst (måste småskryta lite över min nin, hihi..) på framhoppningen och på banan chockar hon mig igen på bara 1 fel! I finalen hoppar hon alla kombinatioer, parkbänken, ALLT men råkar slarvriva på en platt japan. 1+1 och jag var så nöjd och stolt att jag kunde spricka! Trodde inte alls det skulle räcka när det var jag och 4 nollar till final och bara 3 pinnar. Men det räcker och hon får en 3:e plats och PINNE!! Även pinne på rak svår debuten!! Helt sjukt!! :O


Verkligen en grym helg, och tanken att Polly bara har kvar 4 pinnar i rak och krok till Elit och att hon tog pinnar på svårdebuterna känns helt otroligt.

Älskar mina ninisar!

Polly på sin msvdebut på Strömsholm. Foto: Caroline Hedqvist.

Kommentarer
Postat av: Tilda

Sjukt duktiga! Heja! :D

2012-10-07 @ 13:54:17
Bloggadress: http://ponnikanin.blogg.se
Postat av: Jossan

Åh, så duktiga! Grattis! :D

2012-10-07 @ 15:02:32
Bloggadress: http://www.josefinaramsin.blogg.se
Postat av: Julia

Vad bra det gick för allihopa! :)

Svar: Ja :) Väldigt nöjd över mina skruttisar! :)
kaninkompisarnasklubb.blogg.se

2012-10-08 @ 09:57:44
Bloggadress: http://sunrays.blogg.se

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0