Ja...

2012-06-06 @ 20:40:10 Träning Permalink

Hopptränade lite med Polly igår, måste verkligen träna lite msv till lördag. Hoppade fyra hinder i rakbana: 1.Rättuppstående 2.Krysset+stora stapeldiagrammet 3.Volmen 4.Rättuppstående.

 

Hoppade första vändan, ganska ofokuserad och rev volmen. Men jag tänkte på att det var gräsklipparen hon var rädd för :P Hoppar andra vändan. TVÄRSTOPP. Hon bara lägger isg ner, brunstar "ut sig" helt enkelt -.- Jag försöker och försöker men det verkar hopplöst. Får henne ivarefall över 1 och 2 efter säkert 3 min... Sen hoppar hon resten men väääldigt långsamt. Hoppar banan en gång till och då går första hindret trögt och hon lägger sig ner, men sen fick hon värsta farten och hoppade resten. Kändes ju väldigt bra inför medelsvårdebuten :(

 

Idag hoppade jag samma bana igen, hoppar en vända först och det går bra. Andra vändar stannar hon upp, hon lägger sig inte ner men stannar och "tjurar". Men efter lite övertalning så bara springer hon på och flyger över hinderna med värsta marginalen :O Ändrar sedan om banan (som igår) och kör en gång till. Lite vid 1 och 2 men sen jättebra tempo resten av banan. Hoppar en sista gång och då högre hinder än hon nånsin sett... Jättebra fart och hoppar jättefint! :D Håll tummarna för ingen brunst på lördag!


Arkivbild

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0