Hoppträning!

2012-05-07 @ 08:22:46 Träning Permalink

Igår åkte jag och Agnes hem till en tjej som förut var medlem i MKH, för lite hoppträning! Även lite prat om KAF så nu är jag och Agnes lite klokare :)

 

Riktigt toligt att hoppträna på librahinder, annars hoppar vi ju bara de på tävling.

Vi hoppade både bana (lite rak-krok) och längd.

 

Banan:

START. Trippelgulan. Exet. Volmen. Stora nordsjön + trean. Krysset + vågen. Pallen+halvtvåan. Fjället MÅL

 

Skorpan: Hoppade lättklass med henne på banan. Gick riktigt bra i början men sen tappade hon farten. Det var lite mer intressant med allt runtom istället för att hoppa :P

Sen var det första gången i sitt liv som hon hoppade på ett "riktigt" längdhinder. Vilket i början gick över förväntan! Klarade ca 90 cm i tredje försöket med att fuska. Så jag fortsatte och efter måånga hopp kom hon över med fart utan att fuska. Tillslut klarade hon 100 cm med bra fart så då slutade jag. När hon väl hade bra fart hoppade hon hur bra som helst! Kanske ska ta och börja träna lite längd med henne...

 

Tingeling: Hoppade lätt-msv med henne. Vad har hänt? Hur slö som helst, krachar genom varje hinder i princip och brydde sig inte alls om att hoppa :( Men tredje vändan jag körde då var det race halva banan! Hoppas verkligen att jag får tillbaka den gamla Tingeling snart :/

På längden klarade hon 100 cm sen var det tvärstopp.

 

Polly: tok brunstig -.- Så fort man tar upp henne blir hon helt tokig, går knappt att ta upp henne, bara flänger fram och tillbaka. Hoppade lätt med henne, men var grymt sugen på att testa msv (a)

Men hon hoppade superbra! Bra fart och bra på hinderna. Rev endast ett hinder på två vändor och det var fjället. Hon verkade tycka att det såg lite konstigt ut :P

 

Tussan: Mini klass. Hade jättebra fart och tyckte det var jätteroligt! Stora vattengraven var extra kul ;)

 

Jättenöjd över träningen, superkul att åka iväg och träna :)


Gammal bild. Hoppade alltså bara längd med Tingeling och Skorpan. Var jättesugen att testa längd med Polly, det har hon aldrig hoppat.. Men efter nästa tävling ska jag börja hoppa längd med henne här hemma så får vi se hur det går sen :P

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul att ni kom:) "raken?" var pallen och "gulan?" var trean :)

2012-05-08 @ 07:45:42
Bloggadress: http://sweetyskaniner.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0