Hur ni INTE ska bygga en bur!

2011-08-07 @ 00:54:24 Carolines inlägg Permalink

Nämligen så som vi byggt... Vi byggde buren för att Bianca skulle kunna bo där under dom två månader hon var här. Men den är inte bra. Men öppnar ju hela taket och kommer då automatiskt uppifrån. Som ni vet är ju kaniner flyktdjur och t ex fåglar som kan ta dom i det vilda kommer ju alltid uppifrån. Bygg istället en bur som man kan öppna en lucka från sidan istället, mycket bättre, vi ska bygga en ny bur till Ella till nästa sommar.
= inte bra!
Nu är Ella hemma hos matte igen förresten, så glad! :D
Edit: Fick en kommentar från någon som tydligen hade många av sina kaniner i en bur med lucka i taket och dom trivdes jättebra, där se man så fel man kan ha! ;) Men jag föredrar nog med lucka på sidan eftersom att jag tycker att det är lättare att komma åt!

Kommentarer
Postat av: frida

Man kan ha lucka ovanpå, det har jag på min ena bur :) Beror lite på kaninerna, men på alla kaniner jag har haft har det fungerat kanon! :)

2011-08-07 @ 11:25:54
Bloggadress: http://minaunderbaradjur.blogg.se/
Postat av: Agnes

Jag vet två kaniner som är mer stressade av luckor från sidan, satt säga....

Önskar att de inte var så stressade....

2011-08-07 @ 15:16:11
Bloggadress: http://agnessvedberg.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0