Om oss - Agnes

2011-07-29 @ 19:56:56 Om oss Permalink

Hejsan!
Jag heter Agnes och är född en kall vinterdag 1997.
Jag är storasyster till Malin.
Jag började med kaninhoppning tack vare att Ida köpt en kanin: Tussan. Tussan kunde hoppa, och då provade jag att lära Pricken, min dåvarande kanin, att hoppa.
Idag har jag två kaniner: Hoppsan och Stisse. Stisse heter egentligen Lövets Premiere Steed.
Hoppsan köpte jag efter att Pricken gått bort. Hon är en teddylöven född 2009. Jag började att hoppa med henne ganska fort och hon visade snabbt att hon kunde blir riktigt duktigt!
Hon har stora språng och kan hoppa både högt och långt.
Tyvärr blir hon stressad på tävling och funkar därför inte så bra. Hoppsan är klassad Lätt ny i krok och lätt i rak där hon har en pinne. Kommer nog kanske inte komma så långt tack vare att hon är stressad.
Men det får framtiden utvisa.
Stisse är en vädurskorsning avlad för hoppning. Hans pappa är elitklassad och hans mamma var msv (medelsvår) innan hon gick bort.
Stisse är lugnet själv och älskat allt som går att äta. Han är ett riktigt matvrak! Han är i stort sett lika bra som Hoppsan på att hoppa en bana, men har en bit kvar till Hoppsans höjder och längder ;)
På tävlingsbanan tycker Stisse att det luktar otroligt gott från alla andra kaniner som hoppat där innan honom. Han rör sig inte fort i onödan och matte måste ofta putta på lite grann. Dock klarar han hindren galant! :)
Han är bara startad två gång, så är klassad lätt ny. 
Mina andra intressen förutom kaniner är att läsa och skriva, fotografera och skjuta.
Jag skjuter luftgevär 10m på vinterhalvåret och salongsgevär 50 m på sommaren. Tävlar också rätt så mycket. Skytten går före kaninhoppningen i mitt liv då jag ser kaninhoppningen som något roligt åt kaninerna och mig själv. Att komma ut och tävla med kaninerna är inte det viktigaste.
Det viktigaste är att kunna ha kul när man tränar här hemma!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0