Om oss - Caroline

2011-07-29 @ 01:33:11 Om oss Permalink

Hej!

Välkommen till vår kaninblogg, hoppas du gillar den och våra inlägg!


Vad ska man säga för att beskriva mig? Glad? Helkonstig? Rolig? Hmm, hur ni vill!


Jag heter Caroline Hedqvist och är en såkallad ”98:a”. En glad tjej, tycker jag i alla fall! Jag är en tjej med med många knasiga idéer som ofta försöker pröva dom också - dock med varierande resultat! Jag är tokig i allting som har med kaniner och hästar att göra, och har även en förkärlek för shopping, fast då oftast saker till just kaniner och hästar! Min fritid går åt till en massa saker, de konstiga idéerna tar mycket av tiden! Men mestadels av fritiden är jag med min kanin, som jag ska berätta om nu, i stallet med min sköthäst Speicin eller busar med mina två hamstrar, Zip och Zap.

 


Nu till det roliga, Ella! Min kanin Ella heter egentligen Dragongårdens Elding och kommer från Dragongårdens uppfödning. Jag tingade henne därifrån både för att jag tyckte att hon var så söt och jag fastnade för henne direkt. Ett extra plus var att hon hade duktiga föräldrar inom hoppningen och jag ville gärna tävla och träna med henne i hoppning. Hon föddes den 27/1 2011 och den 27/3 fick jag äntligen hämta hem min underbara tjej! Efter en massa tjat, ett långt brev till mina föräldrar och en massa jobb med att fixa bur och allt annat!  Ella har varit något som man skulle kunna kalla lite ”problemkanin”. Hon har vart ganska agressiv på grund av rädsla, men jag har jobbat och slitit, trots att det kändes ganska hopplöst ibland. Nu har det verkligen gett resultat och vi har jobbat oss från en rädd liten kanin som var helt omöjlig att klappa och lyfta upp, till en kanin som gillar mys och gos och gärna hoppar och är en duktig liten hoppkanin, vi har redan startat ett par hopptävlingar tillsammans!



Ella hopparElla




Kommentarer

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0