Det snöar!

2012-01-26 @ 17:58:28 Idas inlägg Permalink

Idag ville jag ta ut skruttisarna ett sväng då dem suttit inne i tre dagar. Försökte först ta Polly som vanligt i buren,men det gick inte... Så då fick jag ta transportburen,som hon faktiskt denna gång hoppade in i fort :)

Jag tänkte att jag samtidigt kunde träna på att ta upp och ner henne från transportburen. Och det gick superdåligt,hon blir så ivrig och sprattlar som en tok :P Och då tappar jag greppet om henne och då blir det inge bra när jag bär henne och då blir hon bara rädd o.s.v Blir alltid en ond cirkel av allt :(

Men en gång gick det riktigt bra! Jag satt på huk och tog upp henne, då var hon jättesnäll :) Men då ska jag självklart snubbla till lite så att jag landar på rumpan, hon sprattlar och hon rymmer runt buren igen... Får tag i henne i samma hörn och då var hon faktiskt riktigt duktig när jag tog henne!

Hon och Skorpan fick komma ut i rasthagen, tog Polly i transportburen, ut ifall att hon skulle få något mera bus för sig. Och Polly blev SUUUPERGLAD! Hon och kaninerna som jämt varit så rädda för mörkret, var inte ett dugg rädda alls! Polly gjorde massor av glädjeskutt :D Det är skönt att veta, att jag kan ta ut dem trots att det är mörkt ute, fick lite sken från en lampa i närheten också. Skulle ha tagit ut dem igår, men då var det för mörkt, men nu vet jag att även det går bra :) Sen när jag satte mig i rasthagen blev Polly helt tokig! Hon ville bara sitta i nät och bli klappad, humörsvägningar?.... ^^

Hon fick även sitta i transportburen en stund men det hade hon verkligen inte tålamod till så då fick hon gå in i buren igen. Tussan och Tingeling fick komma upp en liten stund, men hann tyvärr inte ta ut dem :)

Gammal bild, Pollys första snö.

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0