Klurigaste kaninen jag träffat på :P

2012-01-17 @ 21:14:51 Idas inlägg Permalink

Haha, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt Pollys små hyss och snälla saker som hon gör...
Dom senaste dagar har verkligen varit "udda".

Förmodligen går Polly just nu igenom sin första brunst/tonårsperiod. Väldigt jobbig är hon ivarefall XP
 
*
Här om dagen när vi skulle hoppträna så gick hoppningen jätttebra. Men när jag skulle lyffta henne första gångerna var hon lite bångstyrig,men det gick. Efter ett tag börjar hon hugga och en gång hoppade hon t.om och högg i luften och sprang sedan efter mig för att hugga mig i benet... Blev väldigt ledsen,att snälla Polly helt plötsligt anföll mig? Hon har huggit förut,därav början på min träning,men hon har aldrig gjort så där mot mig
:( Fick inte gå mer än max 1 m i från henne så hon fick gå in i buren själv. Då trasslar hon såklart in sig i kopplet och får panik och springer längst in i buren. Så där får vi inte tag på henne för att ta av henne selen. Så min pappa fick krypa in och hålla bestämt i henne medan han tog avs elen. Vilket tog en stund då hon fick panik så fort han tog i selen,stackars Polly :(

*Efter detta har hon börjat gräva och bita på gallret så fort man är i närheten.

*I förrgår var hon så ivrig ut (vilket är vääldigt ovanligt)  att hon rymde. Runt burarna i förrådet,hoppa över brädor och sno sallad från matte som matte försökte locka med. Jag kom inte in där imellan burarna heller så det gick inge bra :/ Hon fortsätter runt till Tussan och vänder sedan men stannar hon Tingeling. Tingeling blir helt tokig och dom börjar bråka genom gallret :S Jag fick fort som tusan ta ut Tingeling och låsa in henne i huset,medans sprang Polly till ett hörn. Där fick jag tillslut tag på Polly,som då var lite rädd men väldigt hungrig. (hon är så ivrig efter mat att hon rymmer alltså X)

*Efter detta var hon lite galen i en timme,sedan la det sig. Dagen efter (igår) så började hon komma fram mycket mer och så fort man kom rusade hon till dörren för att hon vill bli klappad och få uppmärksamhet.

*Hon har blivit väldigt avundsjuk. Om jag bara är hos Skorpan och klappar henne så blir Polly tokig och springer runt,runt och biter på gallret.

Vad är det som händer? :P
Hon har ivarefall av någon anledning blivit rädd för selen,så fort man bromsar henne med kopplet för att bära upp henne får hon panik och springer iväg eller hugger :( Ska börja "selträna" henne lite som jag gjorde ibörjan. Hon ska få skutta runt i rasthagen med sele och sen helt enkelt försöka träna henne mera på lyft med sele. Skulle ju börja hennes träning mera förut,men nu har det blivit massor av annat i mellan tyvärr.

Tokkanin,verkligen olika från dag till dag på henne. Men social är hon ivarefall,så länge hon inte får för sig att bitas i mattes jacka :P
Så det positiva är att hon rusar fram så fort man kommer till buren,hon hoppar ut själv så förmodligen blir det lättare att ta henne ivarefall :)

Underbara buse ♥


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0