Nu börjar det bli vinter på riktigt

2012-01-10 @ 22:03:59 Idas inlägg Permalink

Det negativa med "kaninboden" är att vattnet fryser mycket fortrare där. Vattenflaskorna fryser och då tänker jag byta ut vattenflaskorna mot skålar. Men problemet är att jag inte vet hur jag ska göra med Polly. Hon har superlånga öron,och dom slår nästan i marken när hon är ute och springer :P Så dem skulle hon säkert lägga i vattenskålen,och blir öronen blöta och det är kallt så fryser dom ju nästan och det är ju inte bra :S

Så min plan är att ha en socka på hennes vattenflaska för att hålla värmen lite bättre,och sedan ha två vattenflaskor så att jaa kan byta till en ny när den ena har frusit.

Hur brukar ni göra på vintern med vatten till kaninerna? :)

På den här bilden ser man det bra,långöra,hihi.

Kommentarer
Postat av: Nadja

Brukar avstå från skålar, eftersom att jag har 3 vädurar och en holländare, vill inte att vädurarna ska få frysta öron.

Byter vatten två gånger (eller mer) om dagen och har stora vattenflaskor så att vattnet fryser långsammare.

Sedan värmer jag upp vattnet till ca 40-50 grader till natten.

2012-01-11 @ 14:23:33
Bloggadress: http://smasotaniner.blogspot.com/

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0