Träning,träning,träning

2012-01-03 @ 22:09:37 Idas inlägg Permalink

Ca 30 min varje dag nu så tränar jag med Polly. Hon är inne i en period (förmodligen första brunst...) nu,och för att jag överhuvudtaget ska klara av att hantera henne så har jag börjat att träna.Detta tränar jag på varje "träningspass" i sele och koppel utomhus:

*Kommando STANNA. Hon ska stanna när jag säger STANNA och även sitta still både när jag böjer mig ner mot henne och när jag går en bit i från.
*Kommando VÄND. Hon ska lära sig att det är matte som bestämmer vägen,hon ska inte hela tiden få skutta var hon vill.
*LYFTA. Träna massor av lyft så att hon inte hugger.

Det är de sakerna som ska tränas in nu :) Tränade första riktiga "passet" idag,och vilken skillnad! Inte ett ända hugg,och alldeles lugn att bära,så hitills går det framåt.
'


Kommentarer
Postat av: Klara

Hur lär du ut så att hon förstår dig? Kan du förklara hur du tränar henne i ett inlägg? Tack!

2012-01-04 @ 09:54:33
Bloggadress: http://minikaninens.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0