Världens finaste tjej har lämnat mig ♥

2012-09-10 @ 08:15:54 Idas inlägg Permalink

Detta var ett par dagar sedan, men känner att det är nu jag vill och klarar av att skriva om det. Och jag tycker att hon förtjänar ett fint inlägg.

Dagen den 2 sept var jag ute som vanligt hos kaninerna. Jag tog ut Polly och allt verkade bra. Men sen plötsligt hör jag ett konstigt skrockigt ljud. Jag tittar och ser att det är Tussan som låter. Hon verkar ha svårt med andningen. Under dagen blir det bättre och jag trodde att det bara var något tillfälligt. Men sen senare till kvällen (runt 21 tiden) så sitter hon med öppen mun och andas jättehögt samtigt som hon sitter med huvudet upp mot taket. Så det var bara att fara in till djursjukhuset, jag visste inte vad som var fel :'(

Väl på plats får hon syrgas och veterinären sa att om vi bara skulle vända hem så skulle hon dö i bilen innan vi var hemma. Hon var så väldigt sjuk :'( 

Efter många om och men finns det inget annat än att avliva henne på plats. Jag klarade inte av att se henne lida mer. Har aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv, kändes som att jag skulle svimma. Men jag stannade kvar för att hon skulle känna sig trygg. Allt kom som en chock för mig. Att på ca 5 timmar förlora en av sina bästa vänner.

Hon är borta. Min underbara kanin är borta. Det har varit väldigt svårt för mig och jag har mått dåligt i flera dagar p.g.a detta. Hon var 1/4 av det finaste jag hade. 

 

"Världens finaste och underbaraste har lämnat mig.

Himmlen har tagit tillbax en av sina änglar.

Kommer alltid älska dig, vi fick 5 underbara år tillsammans ♥

Matte kommer aldrig att glömma dig ♥"

Vila i frid. Tussan 2006-2012
:'(

Kommentarer
Postat av: Jossan

Men fy vad hemskt! Förstår att du inte orkat skriva om det. Vila i frid Tussan.. :'c ♥

2012-09-10 @ 15:55:54
Bloggadress: http://www.josefinaramsin.blogg.se
Postat av: Tilda

2012-09-10 @ 22:20:32
Bloggadress: http://ponnikanin.blogg.se
Postat av: Stina

Usch :(
Vila i frid , finaste Tussan. ♥
Alltid älskad , Alltid saknad. ♥

2012-09-11 @ 16:35:12
Bloggadress: http://zetterberg.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (måste inte fyllas i)

Din Bloggadress?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0